Jag har jobbat länge med marknadsföring, kommunikation och utbildning i olika former, på ett par småföretag, en internetstart-up, ett familjeföretag som blev en multinationell koncern och på ett globalt jätteföretag. På vägen har jag suttit i några olika ledningsgrupper och varit delägare i två företag. Dig & Do Marketing startade jag 2017 för att få jobba med det som jag tycker är allra roligast. Jag har extra stor plats i hjärtat för ägarledda företag med ambitioner, gärna inom B2B, och sätter mig gärna in i komplexa ämnen om det behövs.
Det mesta jag kan har jag lärt mig genom att göra, prova, lyckas och misslyckas men jag har en del formell utbildning bakom mig också, inom media och kommunikation, video/TV, copywriting och digital marknadsföring.
Jag är nyfiken och ställer gärna frågor, dels för att jag är nyfiken, men också för att förståelse för produkten eller tjänsten är grunden till en bra kommunikation. Därför vet jag idag en hel del om automation, tjänstepensioner, tillverkning, finansiella instrument, mjölksyrabakterier, bergvärme, statisk elekticitet, grundisolering, snus, flödesoptimering för rörsystem och en hel del annat.
Hos mig ska det vara enkelt att vara kund. Jag vill inte krångla till saker i onödan. Är det bara en broschyrtext som behövs så får du det, fast kanske några extra idéer på köpet. Är ni inte säkra på vad ni vill eller bör göra så hjälper jag er att komma fram till en bra prioritering för marknadskommunikationen.
Allt sker med utgångspunkt från vilka behov, önskemål och förutsättningar du har som kund. Här finns ingen standardmetod eller process, utan vi utgår från din verklighet och din vision. Jag säljer inte på dig tjänster du inte frågat efter, men ger dig gärna råd när du behöver dem.
Hos mig är både stora och små företag välkomna!
Vi gör det inte krångligare än det är, eller dyrare än det behöver vara.
Ring 070-852 07 55 eller mejla ingrid@digdo.se.
Det här är tjänsten för dig som egentligen skulle vilja ha en egen marknadsavdelning eller i alla fall en dedikerad marknadsresurs, men inte har möjlighet till detta ännu.
Jag skriver texter för marknadskommunikation och reklam, texter som har som syfte att påverka. Ofta handlar det om att sälja, bygga varumärke eller stärka kundlojaliteten.